Història del començament

L’any 1966, des de la Parròquia “Mare de Déu de Montserrat” del barri del Guinardó de Barcelona, es creà una escola pionera en l’atenció a aquests nois i noies. Va ser un primer pas important perquè les famílies comencessin a entendre que els seus fills, malgrat la discapacitat que els afecta, havien de sortir de casa i anar a l’escola.

Setze anys després, el 1981, des de la mateixa escola, vam crear un nou centre per preparar laboralment a totes aquestes persones i facilitar el seu accés al món laboral i vida adulta.

Avui, l’Escola de Formació Professional Adaptada “Mare de Déu de Montserrat” atén a més de cent alumnes cada curs, impartint programes de qualificació professional. L’any 1988, l’Associació de Pares de l’Escola Professional posa en marxa un Servei d’Orientació Laboral per conduir tots els alumnes un cop acabada l’escolaritat, cap al món laboral. D’aquest servei, al llarg dels anys, se’n deriven un Centre Especial de Treball, un Servei Ocupacional d’Inserció i altres iniciatives de lleure, habitatge, tutela, etc..

L’any 2000, el volum econòmic i de responsabilitats d’aquesta Associació, ens porta a la creació de FUNDACIÓ GINESTA, que avui ofereix un servei d’atenció i suport integral a la vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i de desenvolupament.